Pašidentifikācija

Kad es ceļoju, es iemīlos zemē, kuru apmeklēju. Cilvēkos, kuri veido konkrētu valsti. Pasaulē ir tik daudz skaisuma! Pirmkārt jau daba- augi, dzīvnieki. Uzskatu, ka neesmu bijusi zemē, ja neesmu iepazinusi tās dabu.

Kultūra. Tā atklāj cilvēkus, to, cik dažādi viņi domā un tik atšķirīgi pieiet dzīvei. Tas fascinē. Aizrauj sveši patības modeļi.

Politika. Dažās valstīs pilnīgi nepieņemama. Bet citās atkal, šķiet, tik daudz ko latviešiem būtu mācīties! Teorētiski pieļauju iespēju, ka varētu pārcelties un palikt uz dzīvi kādā citā valstī.

Bet praktiski… Svešā zemē izkāp no lidmašīnas, ieelpo… Dažkārt plaušas piedzīvo īstu šoku- karsts, mitrs, eksotiskām smaržām pārpildīts gaiss. Bet citreiz, gaiss ir tik līdzīgs Latvijas…un tomēr- nav. Tik daudzu lietu vienkārši nav! Kā valoda, kamolzāle, koki un putni, kā ezeri, pakalni!

Ilgas. Pēc savas zemes un sava stūra, kuram tu esi piederīgs, agrāk vai vēlāk vienalga nāk ar pārāk stipru spēku, lai paliktu svešumā mūžam. Mana zeme ir daļa no manis. Dzīvot svešumā es varētu, protams, bet daļa no manis būtu mirusi. Dzīvotu paralēlu dzīvi. Dvēsele arvien atgrieztos ierastajās ārēs.

Laikam jau tikai rets līdzpilsonis mani nosodītu par patriotismu. Laikam tikai retam ienāktu prāta, ka esmu dīvaina. Laikam jau tikai retais teiktu, ka mani vajag ārstēt par pieķeršanos savai zemei.

Es neienīstu vīriešus. Neviens man nav nodarījis pāri. Mans mīļotais cilvēks ir atradis mani un padarījis mani laimīgu. Mans cilvēks ir sieviete. Un viņa taisnīgā cīņā ir uzvarējusi. Pārspējusi citus pretendentus. Katram ir bijusi izdevība, bet nav pieticis garīgā spēka, lai mani savaldzinātu.

Viņai pietika šī spēka un cīņas spara. Viņas gars ir vīrišķīgs. Viņas dvēsele ir manas- otra puse. To jūtu tāpat, kā jūt piederību savai zemei. Viņa ir manās asinīs. Un asinis neatjauksi ar ūdeni.

Dzīvot bez viņas… Tas nozīmētu būt uz pusi izdzisušai. Izlikties. Un ienīst visus par to, ka jāizliekas. Kā svešumā piespiedu kārtā paturēts cilvēks nīst savus važotājus.

Vienkārši vēlos elpot ar pilnu krūti. Tāpat kā elpo tu.

Pasaules gals tādēļ neiestāsies.

🙂

One thought on “Pašidentifikācija

Komentēt

