Nejēdzība

Mazā neizpratnē esmu jau pāris nedēļas. Iemesls- kāds nams Rīgā, Lāčplēša ielā 7. Sena, skaista, laika zoba pagrauzta ēka. Lieta, kura man pakāpeniski un mēreni sāk cirst nervu šūnās, ir saistīta ar šī nama apsaimniekošanu.

Ēkai ir balkoni. Ļoti skumjā, ja neteikt- nožēlojamā stāvoklī. Man, protams, ir pilnīgi vienalga, ja kāds savu īpašumu laiž pa grunti.

Taču, kādā agra rīta stundā, slājot garām vai drīzāk gan- zem, šiem te balkoniem uz asfalta pamanīju krietnu apmetuma gabalu. Pietiekami lielu, lai trāpot kādam pa galvu, radītu nopietnas nepatikšanas. Ok, nu mazums… Ok, nu gadās! Liktenis, ironija, negadījums.

Pirmā stāva balkons ir pārvilkts ar celtniecības sietu. Kādreiz kāds jau ir parūpējies, lai tāda skāde nenotiktu. Tagad šis siets ir ieplīsis. Un ik dienu ejot garām šai burvju mājai, es varu tikai mēmi vērot, kā kārtējie divi apmetuma  gabali šļūc no šī maisa ārā. Gaidot liktenīgo to vai šito…

Sākumā es cerēju, ka sētnieks izdarīs kādus secinājumus, redzot pirmo apmetuma kaudzīti. Drīz gan cerības noplaka, jo tās drazas netika kustinātas dienas trīs. Velāk gan nozuda, lai gan, nedz ietve tiek slaucīta, nedz savākti nezināmas izcelsmes izbirušie stikli.

Jautājums ir, ko man darīt? Pieņemsim, otrā stāva balkona atlūza nevar kļūt kādam fatāla. Vai, varbūt šie divi gabali nav tik lieli, lai par tiem celtu brēku. Bet, ja nu uzkrīt bērnam? Cik nu mazulim tādam vajag,.. Aizsniegt es to draņķi nevaru. Un nevienu dzīvu dvēseli, kurai būtu kāds sakars ar šo ēku manījusi neesmu.

Un cik vēl visādu tādu nejaucību, tak pilna Rīga… Tēma, par kuru pieņemts klusēt. Visi tie balkoni, fasādes dekoratīvie elementi, kuri nereti turas uz Dieva goda vārda. Kurš gan to visu pārbauda?

Par visu atbild ēkas īpašnieks. Labs mierinājums cilvēkam, kuram šis īpašums uzgāžas virsū…

Nejēdzība.

Komentēt

