Tirdziņš…

Labdien, “Mozaīkas” draugi!

Aicinām Jūs uz jau tradicionālo Ziemassvētku tirdziņu, kas notiks tieši pēc nedēļas – sestdien, 12. decembrī no plkst. 14.00 līdz 17.00 mūsu birojiņā Skolas ielā 27–11 (ieeja no pagalma) Rīgā. Nāciet un aiciniet līdzi draugus, jo katrs pirkums ir ziedojums „Mozaīkai”!

Ar sveicieniem,

LGBT un viņu draugu apvienības “Mozaīka” valde

Šāda vēstulīte ieripoja kādu brīdi atpakaļ manā pastkastē… Bez šaubām, visa pamatā ir mana neviennozīmīgā attieksme pret šo organizāciju. Esmu priecīga, ka vismaz viena oficiāla LGBT atbalstoša apvienība mums ir. Tomēr joprojām man šķiet, ka kaut kas smagi nav tā, kā vajadzētu… Nu kaut vai šis aicinājums… Nu mīļie cilvēciņi… Nu padomājat taču loģiski! Galvenā aicinājumā izskanošā motivācija ir: “katrs pirkums ir ziedojums Mozaīkai.” Nevis- Ziemassvētku ieskandināšana LGBT draudzīgā atmosfērā, iespēja satikt savējos, parunāties, apspriesties par LGBT svarīgām tēmām. Nē, galvenais ir ziedot! Principā, šādi formulēts aicinājums liek saprast, ka bez naudas maciņa uz šadu tirdziņu nav jānāk. Un nav jānāk, ja zini, ka nevienu pašu štruntu tu negrasies tur pirkt. Jo… Mozaīkai taču vajag naudu!

Ziemassvētki ir laiks, kad tauta pastiprināti ziedo bērniem, veciem cilvēkiem, invalīdiem un suņu patversmēm. Ubagiem uz ielām biežāk iemet naudiņas. Un mūs tīri tradicionāli pārņem “devēja gars”, kad atceramies visus, kam ir grūtāk, nekā mums.

Varbūt viens pīpis, kam ziedot. Tomēr aicinājumā derēja formulēt mērķi. Man pilnīgi vienalga, ka Mozaīkai vajag naudu. Es zinu, ka naudu vajag visiem. Principā, arī man. Jautājums ir- priekš kam?! Mērķi?!

Un nevajag man teikt, ka ofisa telpu īre maksā naudu. Es neredzu iemeslu, kādēļ Mozaīkai kaut kas ir jāīrē “tukšajos” gados, kad LV nenotiek LGBT aktivitātes. Retos ārzemju viesus var pieņemt mājās. Apspriedes un tikšanos ar tautu veiksmīgi organizēt iekš Golden. Administrācijas izdevumi? Vispār jau kancelejas preces darbam pat es sen jau pērku pati. Cik nu papīra gadā tādai  Mozaīkai vajag un cik pildspalvas tiek izrakstītas? Ja jau tiešām tik švaki, ka par biedru naudām nevar nodrošināt kasti ar A4 formāta papīru printerim un duci zīmuļu, es varētu šīs mantas ziedot. Lai gan ilgākdzīvojošs plāns Mozaīkai būtu,  piedomāt pie tā,  kā piesaistīt vairāk biedrus organizācijai. Un vairāk naudas- rezultātā.

Datortehnika? Šajos laikos teju katram ir savs laptops ar i-neta pieslēgumu, kuru izmantot var dajebkur. Mājaslapas uzturēšana? Nu, piedodiet… Kurš lika it kā tērēt naudiņu lapas izveidei un uzturēšanai, kuru esošajā kvalitātē būtu varējuši dabūt principā pa velti.

Tad, lūdzu! Kam, kādam mērķim, kādu plānu realizācijai ir nepieciešami šie un citi ziedojumi? Viendzimuma laulību likumprojekta bīdīšanai? Mozaīkas sieviešu basketbola komandas attīstībai? Lai piedalītos citu valstu Praidos? LGBT kinokluba balstīšanai?

Aicinot ziedot, ir jānorāda konkrēti mērķi, kas tiks sasniegti, iegūstot finanses. Lai cilvēki zin un jūtas iesaistīti, tātad arī līdzatbildīgi! Nevis kaut kāds aptuvens “šļur-ļur” pa tēmu- vajag un viss!


11 thoughts on “Tirdziņš…

  1. Huh ļoti piekrītu, man piemēram ļoti gribas lai būtu iespējas satikties ar citiem LGBT pārstāvjiem un šī tikšanās vieta nebūtu klubs.

    Like

  2. hm, Mozīkas vietā tad arī informēju, ka faktiski šādas tikšanās “ar tautu” ir iespējamas. Un faktiski ir arī notikušas, Mozaīkas birojā.

    Iesaku droši rakstīt viņiem uz e-pastu un paust savu vēlmi piedalīties. E-pasts:office@mozaika.lv

    Tikšanās iekš kluba Golden arī ir bijušas un ļoti jaukas. Pa dienu Golden tusiņš nav un runāt tur var kaut līdz nelabumam absolūt netraucēti. Izpaliek telpu īre. Nu, es domāju pat neraugoties uz krīzi, Golden īpašnieks naudiņu par sēdēšanu tur neprasa.

    Es pat ieteiktu viņu sēdes apmeklēt katram, kurš vēlas. Jo nevienu āra jau nemet… Satikt savējos var un iepludināt jaunas asinis šaja organizācijā ir vajadzīgs.

    Like

  3. Mīļā Rendija – žēl, ka pati neatnāci uz tirdziņu un nepaskatījies kā mums tur klājas. Cik katrs no sava maka ripināja un cik – satusēja. Atzīšos – nauda nudien mums ir vajadzīga, lai gan pildspalvas it kā pietiek. Basketbola meitenēm gribās zāli kur reizi vai divas nedēļā pasists bumbu. Kinodienām gribās iespēju parādīt kādu kvalitatīvu filmu, par kuru jāmaksā autortiesības. Jūnijā notiks liela cilvēktiesībkonference par LGBT jautājumiem – arī tam it kā naudiņu prasās. Arī autobusiem vajadzīga nauda, kas mūs vedīs uz Viļņu lai piedalītos 2010.g. Baltijas praidā. It kā jau viens tirdziņš visu nesavedīs kārtībā – bet par sliktu arī nenāk, un paldies tiem kas atnāca – bija tiešām jauki!

    Like

  4. Mjā, organizācijai, kuras datubāze var kuru katru brīdi nonākt interneta plašumos kāda sīka hakerēna darbības rezultātā man uzticības nav un nekad nebūs.

    Like

  5. Man vienmēr licies īpatnēji, ka cilvēki spriež par lietām, par kurām nav interesējušies. Tā arī rodas tādas tēzes kā “”tukšie” gadi” vai “datubāze var katru brīdi nonākt interneta plašumos”. Dārgie cilvēki, http://www.mozaika.lv taču ir kontaktinformācija, kura var līdzēt kliedēt neskaidrības. Kritika ir laba, taču tikai tad, ja tā balstīta faktos un zināšanās, nevis izdomājumos/ pieņēmumos.

    Like

  6. Ap Ziemassvētku laiku sarosās visi, kuriem vajag vai nevajag naudu. Beigās sanāk tā – neesi nevienam neko ziedojis – slikts cilvēks. Šajos laikos man šķiet primārais ir parūpēties par tiem cilvēkiem, kuriem tiešām pat 0,20 santīmi ir no svara, lai izdzīvotu.
    Es neapšaubu, ka arī “Mozaīkai” cēli mērķi nākotnē. Tomēr laikam es savu latiņu atdodu par bērnu veselību vai suņu patversmes saglabāšanu. Neesmu aktīva LGBT sekotāja, bet man prieks, ka ir cilvēki, kas rosās un dara to darbiņu.
    Lai Jaunajā gadā ir vēl vairāk darba un iecerētie mērķi tiek sasniegti!🙂

    Like

Komentēt

