Zbigņevs Stankēvičs

Kamēr es baudu vasaru, pasaule nav apstājusies uz vietas. Tā, ziniet, turpina griezties! Ignorējot manu tveices iedvesmoto laiskumu vai to, ka man darāmas vismaz desmit aizraujošākas lietas, nekā tastatūŗas klabināšana. Jūlija bohēma sāk apsīkt. Patiesībā, es rāmi iebraucu augustā. Gana burtiski, jo jūlijs pavadīts velo izbraucienos. Ir sava burvība, neaprakstāms šarms pārvietoties ar velosipēdu pa Rīgas centru. Vēlās novakarēs, kad pilsēta laiski izelpo dienas spriedzi. Vai pa Vecrīgu, metot cilpas starp tūristiem, kas brien kā avis uz pazušanu. Vērot pilsētas dzīvi no distancēta, bet tik ļoti ”iekšā” skatpunkta… Petīt Āgenskalna mājīgo, intīmo apbūvi, kas tik ļoti nesaskan ar iespiesto nolemtību tur dzīvojošo cilvēku sejās.   Traukties pāri Vanšu tiltam. Tur- ārā no pilsētas, kur gaiss un putni un zeme.

Jā, bet šoreiz, laikam, ne par to…

Pujata un Stankēviča ”rokāde”

Praids kristiešu gaumē… Krāšņi, masku balles cienīgi kostīmi. Priecīgas sejas un amizantas galvas rotas. Gulšanās uz zemes un visādas citādas jokainas darbības, kuras izveicot uz ielas dienišķās drēbēs, cilvēks tiktu pieskaitīts trakajiem. Ārzemju viesi, daži pašmāju politiķi, ap simts atbalstītāju no ticīgo vidus un gājiens pašā Rīgas sirdī… Mūsu Vecrīgā. Mēģinam nu nesaskatīt paralēles!

Lai vai kā- Pujata pēctecis pieteic sevi ambiciozi. Savos 55-cos viņš izskatās gana labi. Un uzsāk sava amata krusta ceļu ar stingru saimnieka tvērienu. Neviens taču nenoliegs, ka sekta konfesija    ”Jaunā paaudze” plaši pazīstama ar savām spējām pelnīt?

“Vai esat miljonārs?”

“Nē, bet drīz būšu.”

tā Ļedjajevs atbild kādā laikraksta ”Diena”  intervijā.

Stankevičš iecerējis draudzēties ar ”Jauno paaudzi”. Praktisks lēmums. Vecais, labais joks ar avīm. Ļedjajevam savlaik izdevās nosmelt labu kārtu no katoļu draudzes. Viņš  ”jaunos baznīcēnus”  pieradinājis kalpot

Dievam atraktīvi un neskopoties ar naudiņu.  Ja Stankevičam izdosies atvilināt atpakaļ savas baznīcas sienās daļu no ”jaunbaznīcēniem”, tas tikai stiprinās katoļu baznīcu  ar svaigām, dāsnām asinīm. Un ko tur slēpt? Katoļu draudzēs reanimacijas pasākumi jāveic ar steigu. Nedz cilvēki apmeklē dievkalpojumus tik sirsnīgi, kā nāktos. Nedz ziedo tik, cik varētu. Ja gribētu.

Stankevičam  pietiek veselā saprāta nogludināt Pujata atstāto nesmukumu pedofīlijas skandāla sakarā.  Stankevičs  beidzot definē to, kas jebkuram loģiski domājošam cilvēkam Eiropā attiecībā pret homoseksualitati kā vēlvienu grēka izpausmi, lasot Bībeli, tāpat jau ir skaidrs. Joks tikai tāds, ka viņš ir pirmais Latvijas garīdzniecības pārstāvis, kurš to tā atklāti arī pasaka. Iezīmē teritoriju, es teiktu… Radot jaunas vadlīnijas sarunām par homoseksualitāti baznīcas sienās.

Cilvēkam ir jātiek pieņemtam un akceptētam neatkarīgi no viņa seksuālās orientācijas, taču tas nenozīmē, ka tiek akceptēta viņa iekšējā nesakārtotība. Baznīca nav homoseksuālistu ienaidnieks, gluži pretēji, tā piedāvā viņiem iespēju saņemt piedošanu un sakārtot savu dvēseli.

chatolic.lv

Gejiem un lesbietēm šāda atbilde varētu būt netīkama. Tā saknē liedz iespēju homoseksuālam pārim jelkad tapt Dieva svetītam draudzes priekšā. Protams, nav patīkami apzināties, ka baznīca tevi pieņem vien tad, ja tu dzīvo celibātā. Ja tu lūdz Dievu par atpestīšanu no viendzimuma piegulēšanas netikuma. Ja katru mīļu dieniņu tu nožēlo, ka esi tāds, kāds esi. Taču manuprāt, tā ir adekvāta maksa par piederību kristiešiem. Ja Bībeli pieņem kā ētisku instrukciju kopumu, tad vai nu tev ir tiem jāklausa. Vai jāizvēlas cita reliģija. Tieši tik vienkārši. Kristietība mūsu gadsimtā vairs nav spiesta lieta.

Saka jau, ka Stankevičs ienes liberālu gaisotni baznīcā. Nepiekrītu. Intelegents radikālisms. Lokāla pote, ja gribat. Rītdienas vārdā šodienas konservatīvisms skaidrāk definē robežas. Tas arī viss. Kristīgā baznīca ir konservatīva un tāda tā paliks. Vārds ir baznīcas vienīgais darba rīks. Un Stankevičs tikai pareizi salika vārdus.

18 thoughts on “Zbigņevs Stankēvičs

  1. nē nu labi, ne jau rūgtums, bet kā to sauc – satīra, izsmiekls. par ko, priekš kam, ja baznīcas viedoklis tev tāpat vienaldzīgs. tā izskatās pēc neiecietības pret baznīcu kā tādu. tas it kā atdara baznīcas neiecietību pret homoseksuālismu?

    Like

  2. bazniicu visi liktu mieraa, ja taa necenstos iejaukties valsts dariishanaas un nebaaztos cilveeku gulamistabaas. Ja kaada instituucija izdomaa liist manaa gultaa un ciiniities par manu tiesiibu ierobezhoshanu, kaapeec gan nenoraadiit uz taan diivainiibaam bazniicas iekshienee un nepasmieties par taam?

    neiecietiiba, ja nu vieniigi pret to, ka jauc gejus ar pedofiliem un personiskos uzskatus ar faktiem.

    Like

  3. bet zbigņevs stankēvičs, man liekas, pagaidām nekā nav norādījis, ka, vadot institūciju, gatavojas kaut kā institucionāli iejaukties.
    pasmiešanās bez jebkādas cieņas (piem. par “kostīmiem”).
    vai ir tik grūti saprast, ka tas viss ir arī nopietni, ka, piemēram, priesteru lielākā daļa nav liekuļi, bet salīdzinoši diezgan labi cilvēki ar saprotamiem motīviem.

    Like

  4. Esmu ceļā uz savas ticības meklējumiem.Nākas daudz prātot un salīdzināt.
    Tomēr…
    Ieva,salīdzinot ar ko,lielākā daļa priesteru ir diezgan labi cilvēki?un kas notiek ar to mazāko,nu nelabo daļu?Un kādi ir šie saprotamie motīvi?
    Nu es kā jau nezinītis!:)

    Like

  5. Cien. Ieva! Lai nu ko, bet šī bilde http://diena.lv/upload/article/0075/745396/1974372_BIG_1281277594.jpg u.c. līdzīgas man neko citu kā smieklus neizraisa. Nu kas par ķēmošanos, lai kas tā nebūtu par tradīciju.

    P.S. Tērpiem nav ne vainas, tāds patīkams krāsu salikums un piegriezums, var redzēt arī labas kvalitātes audums. Es nopietni, mans homo draugs par šuvēju strādā.
    Un Rendija taču, piemēram, novērtēja, ka džeks savos 55 gados labi izskatās, bez jebkādas satīras. Es arī pievienojos!

    Like

  6. Es,godīgi sakot,sabijos,ka kaut kas slikts ir noticis ar to personu,kuras kājas ir redzamas no tās sedziņas apakšas.Pēc tam jau sapratu,ka tās bildes no tā procesa!Nu es to bez smiešanās rakstu.

    Like

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s