Melnā Pantera

IEVAnemaz nenāk par skādi dažreiz pāršķirstīt vecus laikrakstus. Ciemojoties pie kādas draudzenes, manās rokās nonāca žurnāla “Melnā Pantera”  1996. gada decembra numurs. Tajā bija raksts “Vai jums patīk sievietes, kurām patīk sievietes?” cikla “Par un pret” ietvaros.

Savus viedokļus tur izteikuši daži politiķi, kāds vidusskolas direktors, mācītājs, LASVes pārstāvis Juris Lavrikovs, lesbiešu pāris un Elita Veidemane.

Veidemanes nopelnu saraksts ir plašs. Viņa ir rakstniece, žurnāliste, redaktore. Viņu sauc par Trešās atmodas aktīvisti un ne jau velti viņai piešķirts Triju zvaigžņu ordenis. Tomēr, tautas atmiņā viņa paliks arī kā grāmatas  “Vīrieši manā mūžā” autore, kur sieviete atklāti dalās ar dažām savas dzīves intīmākajām niansēm.

Šodien Elita Veidemane ir pazīstama kā cilvēks, kam ir lieli iebildumi pret aktivitātēm, kuras izveic homoseksuāļi, cenšoties radīt homoseksuāļiem draudzīgāku sociālo vidi. Izvairos raksturot Elitas Veidemanes darbības kā homofobiskas. Tomēr, viņas izteikumi neveicina toleranci attiecība pret homoseksuāļiem. Tiem, ticamāk, ir gluži pretēja tendence.

Tādēļ ar zināmu daļu izbrīna izlasīju šīs Elitas Veidemanes domu pērles: “Es jau Laternas intervijā teicu, ka man ir bijis piedāvājums no lesbietes. Toreiz tas bija garām, es laikam nebiju gatava uz to, bet tādos erotiskos nomoda sapņos man eksistē kaut kādas lesbietes, kas mani iekāro un iekaro, tā tas ir bijis manos sapņos. Toreiz viņa bija pārāk agresīva, un tas man nepatika. Viņa pārāk satracinājās, jo es atteicu, un jo vairāk es atsaku, jo vairāk viņa satracinās. Tā stulbi viss sanāca. Es nevarētu būt lezbiete. Es varbūt kādreiz pamēģinātu. Man nav nekādas sliktas attieksmes, es vispār netaisos nosodīt nevienu cilvēku par kaut kādām erotiskām spēlēm, ja visas puses piekritušas šiem spēles noteikumiem. Katrā ziņā tas ir skaistāk, estētiskāk un pieņemamāk neka vīriešu mīlestība. Bet arī to es nenosodu, man tas vienkārši nav pieņemami.”

Nu ko, cilvēki mainās. Uz dažādām pusēm… Mūžu dzīvo, mūžu mācies.

One thought on “Melnā Pantera

Komentēt

